Szívesen fogadnának örökbe állami kastélyt az önkormányzatok, bár a kormány gigavállalatoknak szánja őket
Több önkormányzat is eljátszott a gondolattal, mi lenne, ha ők lehetnének az állam által dobra vert kastélyok gazdái.
Több önkormányzat is eljátszott a gondolattal, mi lenne, ha ők lehetnének az állam által dobra vert kastélyok gazdái.
Lázár János szerint a tranzakció lezárása után „miénk lehet a döntő szó”.
„Meghallgatjuk egymást, megbeszéljük, megoldást találunk” – fogalmazott a miniszter.
Pénz és propaganda – a Fidesz erre alapozva érte el páratlan választási sikerszériáját. Most viszont kevesebb a forrás, és a fő üzenetek is megkoptak. Ha Orbán Viktor átalakítja a kormányát, épp arra törekszik majd, hogy vezérgondolatot és pénzt teremtsen 2026-os kampányához.
Vitézy Dávid szerint Lázár János hibás döntéseinek köszönhető mindez.
Vitézy szerint kozmetikázott adatokra hivatkozott a miniszterelnök, erre már a KSH és az Eurostat is felhívta a figyelmet.
Sokat, és nagyrészt EU-s pénzt költött az állam, a műemlékvédelem azoknak a kastélyoknak a felújítására, amelyeket a sokat bírált kastélytörvény alapján most “örökbefogadásra” átadna Lázár János miniszter.
Lázár János válaszolt Magyar Péter ultimátumára, találkozni szeretne, vonatozni nem, Magyar szerint a miniszter ezzel megfutamodott.
A Tisza párt elnöke arra kérte a minisztert, tartson vele és utazzanak együtt a “szocialista szellem vasútján”. Este hatig várja, hogy a miniszter válaszoljon, hajlandó-e vonatra szállni vagy sem.
A miniszter nem akar egy vonaton zötykölődve vitázni a magyar vasút állapotáról a Tisza Párt elnökével, inkább egy állomásra és irányítóközpontba invitálja. Magyar úgy tűnik, ragaszkodik az autentikus helyszínhez, és újabb ajánlatot is tett egy vasutazásra: “utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni”.
A valamivel több mint hat kilométeres útszakasz köti össze az M43-as autópályát a batidai kastéllyal.
Az építési és közlekedési miniszter sorait nehéz másként értelmezni, minthogy Vitézy Dávidnak szánta őket.
Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A nyár utolsó hetében osszeomlik a MÁV, eszkalálódik a háború, és megértjük a Hamászt.
Az építési és közlekedési miniszter reagált a Tisza Párt elnökének videójára és szöveges posztjára, melyben Magyar a MÁV-pályaudvarok és általában az állami vasutak áldatlan állapotáról, és Lázár ezt illető felelősségéről beszélt.
Az összeg akkor sem jár vissza, ha a kérést nem teljesítik.
Mi a baj a MÁV-val és hogyan lehetne megoldani azt akár holnap, akár hosszú távon? Miért hagyja a kormány lerohadni az autós közlekedés javára a vasutat, miközben a miniszterelnök „Bukarest–Budapest TGV-ről” beszél? Közéleti podcastunkban elmagyarázzuk a MÁV-krízist.
Hiába sikerült látványos akciókkal az egészségügyi problémákra rávilágítania Magyar Péternek, és hiába figurázta ki a Kutyapárt karikatúrákkal az államvasutakat, Orbán Viktort egészen más foglalkoztatja.
Simonka szerint az egykor a titkosszolgálatokért is felelő Lázár János áll az ellene folytatott eljárás mögött.
A volt közlekedési államtitkár szerint a közlekedési miniszter vasútellenes, nem a pénz hiányzik a vasútfejlesztéshez, hiszen közúti fejlesztésekre futja.
„Szerintem nem fog örülni, hogy napvilágra kerül az, amit én tudok” – mondja a költségvetési csalással vádolt fideszes polgármester.